Prima pagină > Educaţie > PROFESORI ŞI ELEVI DE ALTĂDATĂ

PROFESORI ŞI ELEVI DE ALTĂDATĂ

Cine oare mai face astăzi panouri cu portrete de absolvenţi? La Râmnic, nimeni. Altfel stăteau lucrurile cu ani în urmă, în perioada interbelică bunăoară, când elevii îmbrăcau cel mai bun costum şi pozau la Hansa, pe Strada Mare. Alături de ei, profesorii…
Panoul de mai sus e făcut în 1934, la absolvirea celei de-a doua promoţii a Şcolii Comerciale din oraş. La acea dată, şcoala ocupa deja noul local de pe Bulevardul Gării, pus la dispoziţie (aflăm din Almanahul Râmnicului) în primăvara anului 1932. Imobilul apare pe panou în dreapta jos. Directorul şcolii era profesorul Emil Butnariu, despre care am mai scris. Alături de el, îi regăsim pe Ionel Nestorescu, Ion Săndulescu (fost director), Rudolf Strahmuţcki, Stroe Simioana, Nicolae Bârleanu, Costică Athanasiu, Gheorghe Andronescu. Pe Ionel Nestorescu (geografie) şi Rudolf Strahmuţcki (germană) îi regăsim şi în corpul didactic secundar al Liceului „Regele Ferdinand”. S-or fi revăzut absolvenţii după zece ani, în 1944? Greu de spus în condiţiile României anului cu pricina…
Am reprodus panoul într-o după-amiază de vară petrecută la casa profesorului Butnariu, în compania urmaşilor.

  1. Aura A.
    17/03/2012 la 17:46

    Spre marea mea rusine,(desi am pretentia ca sunt ramniceanca sarata)nu pot sa-mi dau seama unde este cladirea ,si daca mai e in picioare….sau ce destinatie are la ora actuala…
    Si inca ceva ce mi-a atras atentia…in acest panou apare un tanar cu acelasi nume de familie cu al d-lui profesor Titus Mangalea.Sunt cumva rude?
    Imi este dor de dansul ,(era un profesor profund devotat meseriei ,explica foarte frumos)in pofida faptului ca timp de 4 ani mi-a scos sufletul cu geografia …..chiar si acum dupa 25 de ani visez uneori ca sunt scoasa la tabla sa povestesc lectia sau sa raspund la intrebarile fulger din materia din urma…Binenteles ca ma trezesc scaldata in sudori reci si-mi trebuie nitica vreme sa-mi revin…..Tout passe…

  2. 17/03/2012 la 20:17

    Clădirea este pe Strada N. Bălcescu şi adăposteşte Grupul Şcolar Agricol (fost Liceu Agroindustrial). Tânărul Mangalea era cu siguranţă rudă cu profesorul Titus Mangalea. Din câte ştiu, stirpea lor se trage de la Bălţaţi.

  3. Aura A.
    17/03/2012 la 20:32

    multumesc mult ,sunteti foarte amabil …si bine informat..

    • 17/03/2012 la 20:40

      Pentru puţin.Vă admir răbdarea de a zăbovi asupra fiecărui elev al Şcolii Comerciale. E un exerciţiu care ţine de paseism…

  4. Aura A.
    17/03/2012 la 21:00

    sau de ..hm…scranteala…ar spune amicul dvs cel sceptic ,Radu F.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

