Prima pagină > Nostalgie > POVESTE DE IARNĂ

POVESTE DE IARNĂ

De mult nu mai fotografiasem oraşul sub o pătură groasă de omăt proaspăt. Îndată ce împrejurările mi-au permis, am pus mâna pe aparat şi-am ieşit… Era o zi noroasă, mohorâtă, cu contraste estompate de condiţiile atmosferice. O zi cu multă zăpadă şi puţine maşini pe străzi, ceea ce-mi convenea de minune pentru că ador oraşul patriarhal, lipsit de atributele modernităţii. M-am îndreptat spre grădina publică, pustie în miez de zi şi de undrea. Nici măcar ciorile nu croncăneau, semn că ninsoarea astupase orice semn de viaţă.
În faţa Palatului Administrativ, o bătrână traversa strada sprijinindu-se într-un băţ. Am surprins-o pe fundalul ceţos, în atmosfera palidă şi lăptoasă. Mi-a cerut un ban, dar n-am avut ce să-i dau.
Printre teii şi troienele de pe Strada Lupescu am fotografiat vechea casă a boierilor de odinioară, uitată şi abandonată într-un prezent nesigur, care nu prevesteşte nimic bun. De aici, am apucat-o spre cimitir…

Ajuns în „lume tăcută” a necropolei, mi-am îndreptat paşii spre îngerul de piatră ce veghează somnul unui adormit de demult. Sculptura răspândeşte în jur un aer serafic, liniştitor, ce învăluie lumea de dincolo. Am fotografiat aici în toate anotimpurile. De astă dată, o pelerină imaculată acoperea creştetul şi umerii îngerului împietrit.

Pe Strada Domnească, un căţel aştepta în pragul uşii unui magazin de cadouri. Era închis. Zgribulit în ninsoare, patrupedul însufleţea peisajul adormit sub cerul neguros de decembrie; un boţ de căldură într-o lume rece, într-o iarnă ca-n poveşti, în care neaua făcea oraşul curat şi frumos, aşa cum ne-ar plăcea să fie.

Sensul râmnicean, 27 ianuarie 2010

Categorii:Nostalgie
  1. fefelyna
    07/02/2011 la 13:42

    foarte frumos articolu…prima poza m’a impresionat indeosebi…totul este mirific…un Ramnic retro…un Ramnic „inghetat”-„pustiu”….

  2. 07/02/2011 la 19:40

    Mulţumesc, Fefe.

  3. fefelyna
    08/02/2011 la 13:50

    Cu cea mai mare placere. Si astept cu nerabdare noi postari.

  4. Andrei Stefan
    08/02/2011 la 20:10

    Incantator si fascinant , ca deobicei, maestre! Felicitari!

    • 08/02/2011 la 20:31

      Mulţumesc, părinte. Mă onorează că te numeri printre cititorii RETRO-RÂMNIC.

  5. 17/02/2011 la 17:23

    blogul tau este foarte frumos. am sa revin pe indelete si imi permit sa trec link-ul catre el in blogroll-ul meu, daca imi permiti.

    toate cele bune!

    • 17/02/2011 la 19:14

      Mulţumesc. Şi „Festina lente” este deosebit de instructiv şi scoate la iveală pasiunile unui om aplecat spre trecutul glorios al spaţiului românesc şi nu numai.

  6. 18/02/2011 la 10:12

    Salut francezule!
    Am ajuns aici de la motociclistul lent si nu-mi pare rau.
    Fotografii cu specificul unei zone,poate,mai putin cunoscute si,mai ales,o caldura pentru mediu,pentru istorie,pentru „al nostru plai”demna de marii inaintasi.
    Am sa mai trec pe aici,daca nu te superi.
    Mult bine,
    Alexandru.

    • 18/02/2011 la 11:29

      Mulţumesc pentru aprecieri. Mai treci pe aici, eşti invitatul meu. Respect!

  7. 19/02/2011 la 10:59

    Mi-a placut totul. Sensibilitate pana la …”patruped”.

  8. carpov tatiana
    01/12/2011 la 16:55

    imi plac mult imagimile ivechiate de aniiii care au trecut peste frumosul Ramnic

  9. carpov tatiana
    01/12/2011 la 16:57

    pastrati cu drag tot ceea ce apartine de trecutul orasu-lui nostu

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

