Prima pagină > Nostalgie > PRIVIGHETOAREA DIN RÂMNICU SĂRAT

PRIVIGHETOAREA DIN RÂMNICU SĂRAT

O privighetoare a avut fantezia să-şi facă cuib în grădina publică din Râmnicu Sărat, acum două luni. Trilurile ei superbe au stârnit la o sumă de persoane dorinţa de a o poseda. Aşa se întâmplă şi cu persoanele care adesea sunt comparate cu privighetorile. Deosebirea e numai că pe o privighetoare veritabilă nu poţi s-o ademeneşti cu parale. Râmnicenii amatori au întins deci laţuri, pentru ca prin curse perfide să puie mâna pe privighetoare.
Ce se întâmplă? Aflând despre aceste manopere frauduloase, d. dr. Dobreanu, primarul oraşului, a dat ordin la doi gardişti ca să privegheze pe privighetoare, să o urmărească pas cu pas şi să nu îngăduie să fie făcută prizonieră.
De două luni de zile sergenţii de oraş îşi îndeplinesc conştiincios această unică şi originală însărcinare. Când privighetoarea zboară dintr-un pom într-altul, cei doi cerberi aleargă după ea şi n-o slăbesc din ochi.
Această privighetoare costă până acum comuna Râmnicu Sărat 160 de lei, socotind a 40 de lei pe lună leafa unui gardist. Scump dar face, căci orchestra naţională sau o muzică militară în grădina publică ar fi costat mult mai mult şi ar fi cântat mult mai prost. „No, che tare-i minunate!”, a exclamat d. dr. Dobreanu, care e „frache ghe ghincolo”, făcând această socoteală din care reiese până la evidenţă modul părintesc cum administrează d-sa averea municipală.
Sunt însă unele guri rele din opoziţie care, vorbind de cazul cu privighetoarea din grădină, nu se sfiesc să parodieze astfel o cunoscută romanţă:

Privighetoarea din grădină
Nu ştiu ce-a vrut să înţeleagă,
Când mi-a şoptit cu duioşie
Primarul n-are mintea-ntreagă
Cu ce delir, cu ce ardoare,
El mă păzeşte, cum vedeţi,
Căci el vrea o privighetoare
Cu-ai lui sticleţi, cu-ai lui sticleţi.

Ghiţă, „Furnica”, mai 1905

  1. 09/07/2011 la 11:49

    Las’ ca acum aveti ciori care trebuie pazite…

  2. Georgica Kornowski
    15/06/2012 la 03:21

    Domnule Chiriac, am gasit cu totul intimplator blogul dumneavoastra si sint foarte placut impresionata de pasiunea cu care incercati sa readuceti la realitate vremurile trecute ale orasului nostru. Si acum sa ma prezint. Sint un suflet ratacitor pe meleaguri straine. Numele meu este Georgica Kornowski nascuta Nistor, in Rm_Sarat. Sint o absolventa a Liceului Teoretic Stefan cel Mare promotia 1967. Am plecat din oras acum 45 de ani in urma, si nu mi_au mai ramas decit memorii ale orasului copilariei mele si o casa cu o arhitectura veche, mostenita de la parintii mei. Am fost in Romania acum trei ani de zile, timp in care am piedut amindoi parintii. Am petrecut 6 luni de zile in Rimnic si am colindat toate colturile cunoscute ale orasului. Ma cuprinde nostalgia anilor de adolescenta petrecuti in Rimnic, str Focsani cu aleile de castani si aierul imbalsamat cu parfumul florilor de tei, gradina publica unde duminica cinta fanfara orasului iar tinerii se plimbau in timp ce virstnicii stateau pe banci or la un pahar de bere si alune, in micul restaurant din parc. Intradevar o epoca de mult uitata. Noroc cu oameni ca dumneavoastra care au ramas pe meleagurile strabune si readuce la viata un trecut uitat de multi dintre noi. VA felicit si va doresc mult succes in in activitatea dvs de a scoate intunericul la lumina. Cind am sa vin in tara as avea placerea sa va cunosc personal. Pina atunci sa auzim de bine. Georgiana Kornowski Ps. Cum as putea sa cumpar cartile si albumele care le_ati publicat?

    • 15/06/2012 la 04:29

      Mulţumesc pentru încurajări. Mai am disponibil ghidul din 2010. Cu bine, R. Chirac.

      • Georgica Kornowski
        16/06/2012 la 15:36

        Buna ziua,

        Domnule Chiriac va rog sa_mi spuneti cum sa procedez pentru a cumpara ghidul 2010, care am inteles ca_l aveti valabil?

        G. Kornowski

  3. Georgica Kornowski
    15/06/2012 la 14:43

    Buna ziua,domnule Chiriac!

    Multumesc pentru raspuns, dar sint foarte interesata de albumul dedicat tinutului care include orasul si asezarile din imprejurimi.
    Exista orice sansa de a reedita aceste carti? Procurarea lor se pare ca este intradevar o aventura.
    In privinta ghidului as dori sa_mi spuneti daca acesta cuprinde si fotografii ale obiectivelor de vizitat?
    VA doresc mult succes in continuare.
    G.Kornowski

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

